Bez banánu ani na krok!

Banány obsahujú tri prírodné cukry – sacharózu, fruktózu a glukózu, skombinované s vlákninou. Banán vám poskytne okamžitý, trvajúci a podstatný príval energie.

timthumb

 

Výskum ukázal, že len dva banány dodajú dostatok energie pre namáhavé 90 minútové cvičenie.
Nečudo preto, že sú ovocím číslom jeden pre špičkových svetových atlétov.
Avšak energia nie je to jediné, čím nás dokážu banány udržiavať vo fit kondícii.

Okrem toho pomáhajú prekonať či predchádzať podstatnému množstvu ochorení.
Preto by mali byť samozrejmou dennou súčasťou vašej stravy.

Depresia

Podľa súčasného prieskumu vykonanom časopisom MIND medzi ľuďmi s depresiou,
mnohí sa cítili lepšie po skonzumovaní banána.
Je to preto, lebo banány obsahujú tryptofán, druh aminokyseliny, ktorú telo pretvára na serotonín.
Ten je známy tým, že vás dokáže zrelaxovať, zlepšiť náladu a vo všeobecnosti vás urobiť šťastnejšími.

Predmenštruačný syndróm (PMS)

Zabudnite na tabletky, jedzte banán, ktorý obsahuje vitamín B6.
Vitamín B6 reguluje hladinu krvného cukru a tiež dokáže výrazne ovplyvňovať aj vašu náladu.

Anémia

Banány majú vysoký obsah železa, preto vedia stimulovať produkciu hemoglobínu v krvi,
čím zlepšujú stav v prípadoch anémie.

Krvný tlak

Toto tropické ovocie obsahuje extrémne veľa draslíka, no len málo soli, čo ho robí perfektným proti vysokému
krvnému tlaku. Dokonca až natoľko, že americký Úrad pre lieky a potraviny práve povolil predajcom banánov
používať zdravotné tvrdenie, že banány znižujú riziko vysokého krvného tlaku a mozgovej mŕtvice.

Posilnenie činnosti mozgu

200 študentov na Twickenhamskej škole vo Veľkej Británii si dopomohlo počas skúškového obdobia tento rok.
Konzumovali banány na raňajky, desiatu i obed, aby povzbudili svoju mozgovú činnosť.
Výskum ukázal, že draslíkom prešpikované ovocie dokáže napomáhať učeniu tým, že robí deti viac pozornými.

Zápcha

Banány obsahujú vysoké množstvo vlákniny.
Ich zahrnutím do svojho jedálnička napomôžete obnove normálnej činnosti čriev.
Tento cieľ dosiahnete aj bez nutnosti použitia laxatívnych liekov.

Na druhej strane sú banány známe tým, že dokážu pomôcť aj pri hnačke.
Takže bez ohľadu na problém, ktorým trpí zažívací trakt, bude pre vás banán prínosom.

Pálenie záhy

Banány majú vo vašom tele prirodzený protikyselinový efekt. Takže v prípade pálenia záhy,
skúste zjesť zopár banánov pre stlmenie bolesti či utíšenie nepohodlia v hrudníku.

Ranné nevoľnosti

Ak si na nich budete pochutnávať medzi hlavnými jedlami, pomôžu vám udržať hladinu krvného
cukru na stabilnej úrovni. Vyhnete sa tak možným ranným nevoľnostiam.

Alkoholová opica

Jedným z najrýchlejších spôsobov, ako prekonať opicu po konzumácii alkoholu, je urobiť banánový
mliečny šejk prisladený medom. Banán upokojí žalúdočnú kyselinu, s pomocou medu sa obnoví hladina
spotrebovaného cukru v krvi, no a mlieko ukľudní a rehydratuje váš organizmus.

Nervy

Banány obsahujú veľké množstvo vitamínov skupiny B, ktoré prispievajú k upokojeniu nervového systému.

Máte nadváhu alebo ťažko pracujete?

Štúdie Inštitútu psychológie v Rakúsku ukázali, že stres v práci vedie k zvýšenému sklonu konzumovať
potraviny ako čokoláda alebo zemiakové lupienky. Po preskúmaní 5 tisíc pacientov výskumníci zistili,
že najobéznejší ľudia mali tendenciu pracovať vo vysoko stresových zamestnaniach.
Záver výskumu bol ten, že pre vyhýbanie sa prejedaniu spôsobeného panikou,
potrebujete kontrolovať svoju hladinu cukru v krvi.To dosiahnete tak, že budete konzumovať potraviny
s vysokým obsahom sacharidov každé dve hodiny. No a banány sú na tento účel oveľa vhodnejšie,
než už spomínané zemiakové lupienky.

Žalúdočné vredy

Banán je používaný ako diétne jedlo proti ochoreniam čriev pre jeho mäkkú textúru a jemnosť.
Je to jediné surové ovocie, ktoré môžete bez obáv skonzumovať pri chronických problémoch
so žalúdočnými vredmi. Okrem toho tiež neutralizujú prekyslenosť v žalúdku a znižujú jeho
podráždenosť tým, že pokrývajú žalúdočnú výstelku.

Portrait of a beautiful young woman holding bananas.

Takže ako vidíte, banány sú naozajstným prírodným liekom na mnohé choroby.

Ak ich porovnáme s jablkom, majú 4 krát viac bielkovín, 2 krát toľko sacharidov, 3 krát väčší obsah fosforu,
5 krát viac vitamínu A či železa a 2 násobné množstvá ďalších vitamínov a minerálov.
Zvlášť prínosný je ich vysoký obsah draslíka.

To všetko robí z banánov jedno z najlepších dostupných ovocí.

 

Foto: Shutterstock.com
Zdroj: seenox

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *